סביר להניח שאם יש לך בלוג, חנות וירטואלית או אתר תדמיתי – רוב ההשקעה שלך היא בתכני טקסט ותמונות בלבד. עם הכל הכבוד למילה הכתובה, המגמה היום היא לקדם לא רק תכנים טקסטואליים אלא גם לא מעט תכנים ויזואליים עם דגש על וידאו רלוונטי, מושך וממוקד.

במאמר זה אציג מספר טיפים שיעזרו לך לקדם בצורה מהירה, פשוטה וקלה סרטונים בתוצאות החיפוש של יוטיוב (YouTube).

איך לקדם סרטונים בתוצאות החיפוש של יוטיוב (YouTube)?

איך לקדם סרטונים בתוצאות החיפוש של יוטיוב (YouTube)?

לפי מחקרים אחרונים, הפופולריות של הווידאו שוברת שיאים בכל שנה ולפי הערכות  בקרוב כ – 90% מתעבורת האינטרנט תהיה בווידאו. זו בדיוק הסיבה שכל משרד פרסום שמכבד את עצמו דואג ליצור לא רק לתכנים טקסטואליים אלא גם לא מעט תכנים ויזואליים כמו תמונות, אינפוגרפיקות וכמובן, סרטוני וידאו.

אם יש לך סרטוני וידאו שלא ממש לחשיפה הראויה ביוטיוב (YouTube ) הנה כמה טיפים שיעזרו לך לקדם אותם:

  • האורך קובע ובגדול – באופן כללי, ככל שהסרטון ארוך יותר, כך הסיכוי שהוא יתבלט ויתברג במיקום גבוה גדול יותר. נכון להיום, האורך הממוצע של סרטון וידאו הוא 14 דקות, כך שככל שהסרטון שלך יהיה מעמיק, מקיף והוליסטי יותר כך התוצאות שלו יהיו טובות יותר.
  • מילות מפתח – מנועי החיפוש עדיין משתמשים במילות מפתח על מנת לקטלג את שלל הסרטונים שנשלחים אליהם. מומלץ להכניס את מילת המפתח העיקרית בשדה הכותרת, התיאור והתגיות.
  • צפיות, תגובות, לייקים ושיתופים – ככל שכמות הצפיות, התגובות, הלייקים והשיתופים גדולה יותר, כך הסיכוי גודל הסיכוי לכך שהווידאו יתברג בתוצאות גבוהות במנוע החיפוש של יוטיוב וגוגל. על מנת להגדיל את כמות התגובות, הלייקים והשיתופים ניתן פשוט לבקש מהצופים בסרטון להביע את דעתם על נושא כלשהו, לעשות לייק ושיתוף אם הם חושבים שהתוכן יעניין את החברים שלהם. לרוב, אם באמת מועבר ערך לצופה הוא לא יתנגד – להיפך הוא ישמח לעשות זאת.
  • מנויים לערוץ – כמות המנויים (Subscribers) בערוץ לא בהכרח מעלה את הסרטון לראש התוצאות, אך באופן עקיף ככל שיש יותר מנויים לערוץ כך ישנם יותר צפיות, תגובות, לייקים ושיתופים. אם יש לך ערוץ שמתמחה בנושא ספציפי, כדאי לנסות ולשכנע את הצופים להצטרף אליו וליהנות מסרטונים עתידיים.

לסיכום, החשיבות של הפקה, שיווק וקידום סרטוני וידאו היא עצומה במיוחד כיוון שלא פעם גוגל מעניקה בולטות, עדיפות ויתרון ברור לסרטוני וידאו אשר נמצאים ביוטיוב (YouTube).